ویپ (VoIP) چه امکاناتی دارد؟

رادین تلکام > همه  > تکنولوژِی  > ویپ (VoIP) چه امکاناتی دارد؟
امکانات ویپ

ویپ (VoIP) چه امکاناتی دارد؟

همانطور که  در VoIP چگونه کار می کند؟ شرح دادیم ، ویپ و یا تلفن تحت شبکه برگرفته ازبه معنای (انتقال همزمان مکالمات تلفنی بر روی یک شبکه دیتا) که با نام تلفن ip نیز شناخته می‌شود ، امکان استفاده از اینترنت برای مکالمات تلفنی را فراهم می ‌نماید . ویپ از فن آوری دیجیتال استفاده می نماید و امکانات زیادی برای شما و کسب و کارتان به همراه دارد.

امکان ارائه شماره تلفن‌های داخلی به تعداد بالا : با توجه به ظرفیت سیستم تلفنی که راه اندازی شده است، می‌توانید تعداد مختلف داخلی‌ها را داشته باشید.

امکان دریافت پیام صوتی (Voicemail) : با استفاده از این سرویس، در صورت عدم امکان پاسخگویی کاربر، می‌توان برای او پیام گذاشت. کاربر در زمان دلخواه قادر به شنیدن این پیام بوده و امکان ارسال پیام به ایمیل وی نیز امکان پذیر خواهد بود.

ضبط مکالمات : این امکان وجود دارد که تمامی مکالماتی که در بستر ویپ در سیستم شما صورت می‌گیرد، ضبط شده و در سیستم شما ذخیره گردند.

تلفن های نرم افزاری (SoftPhone) : با نصب تلفن‌های نرم افزاری امکان دسترسی به داخلی‌های کاربران از طریق کامپیوتر فراهم می‌باشد. با استفاده از این ویژگی کاربرانی که خارج از محیط سازمان هستند، امکان ارتباط با سازمان را همچنان خواهند داشت. همچنین این امکان وجود دارد که از لپ تاپ یا موبایل به عنوان وسیله ارتباطی استفاده کرد.

فکس یا Fax to Email : با استفاده از این ویژگی، قابلیت ارسال فکس‌های دریافتی به ایمیل وجود خواهد داشت. بدین صورت خدمت بزرگی به محیط زیست و صرفه جویی در مصرف کاغذ خواهد شد. از طرف دیگر ذخیره شدن اسنادی از این قبیل در ایمیل، دسترس پذیری آن ها را بالا می‌برد.

VoiceMail to Fax : همانطور که قبلا نیز اشاره شده، این امکان نیز یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که تکنولوژی VoIP در اختیار می‌گذارد که البته ملزم به وجود امکانات شبکه‌ای جهت فرستادن پیام‌های صوتی به ایمیل می‌باشد.

Interactive Voice Response : این ویژگی (IVR) با تماس کاربران منوی صوتی را فراهم می‌کند تا برای اتصال به بخش مورد نظر شماره همان بخش را طبق پیامی که پخش می‌شود وارد کند. برای مثال در هنگام تماس با سازمانی که دارای بخش‌هایی از قبیل فروش، پشتیبانی، مالی و… است، ابتدا پیامی برای مخاطب پخش می‌شود که برای ارتباط با هر بخش شماره‌ای اعلام می‌شود. سپس کاربر با انتخاب شماره‌ها به بخش مورد نظرش هدایت می‌شود.

صف انتظار : با استفاده از این ویژگی، در صورت اشغال بودن خط شما، تماس‌های مخاطبان شما از دست نرفته بلکه در صف قرار داده می‌شوند تا به هنگام آزاد شدن شماره شما، تماس برقرار شود.

تنظیم ساعات اداری : این ویژگی هم یکی از موارد کاربردی در پیاده‌سازی سیستم‌های تلفنی سازمان‌ها به شمار می‌رود که در سیستم‌های مبتنی بر VoIP به راحتی قابل انجام خواهد بود.

گزارش گیری : این امکان وجود دارد که تمام تماس‌های کاربران به صورت گزارش در این سیستم ذخیره شود که در نظارت بر تماس‌ها و ارائه گزارش‌هایی که بیانگر نحوه پاسخگویی و تعداد تماس‌هاست، مفید می‌باشد.

برای خرید و استفاده از خدمات رادین‌تلکام میتوانید به اینجا مراجعه کنید.

shirin
بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت