تکنولوژی ویپ چیست ؟

تکنولوژی VoIP مخفف Voice over IP به معنی تکنولوژی انتقال صوت از طریق بستر IP (یا همان شبکه های کامپیوتری) می‌باشد. این بدان معناست که با راه‌اندازی این نوع مرکز تلفن، شما بر روی یک بستر واحد و مشترک می‌توانید علاوه بر بهره‌مندی از مزایای یک شبکه داخلی اعم از سرویس اینترنت، فایل سرور، سرویس ایمیل و یا هر سرویس دیگری امکان برقراری تماس با یک داخلی و یا یک تلفن شهری را داشته باشید بدون آنکه نیاز باشد برای مرکز تلفن خود بستر جداگانه ای تهیه کنید.

تفاوت مرکز تماس ویپ و مرکز تماس سنتی چیست ؟

وقتی که بحث بستر شبکه‌های کامپیوتری به میان می‌آید دو محدودیت بسیار مهم از بین خواهد رفت  اول محدودیت جغرافیایی و دوم محدودیت همخوانی، ادغام و تعامل با سایر سرویس‌های متمرکز و یا حتی سرویس‌های ابری.  شما فرض کنید که به عنوان یک صاحب کسب و کار نیاز دارید که برای کاهش هزینه‌ها، کارمندان در دفاتر مختلف به صورت داخلی با یکدیگر تماس بگیرند. و یا کارمندانی دارید که مدتی از روز را در سطح شهر مشغول فعالیت هستند و برای تماس با شرکت نیاز دارند که روی گوشی همراه خود داخلی داشته باشند که هزینه کمتری متوجه شرکت شود و یا حتی کارمندان دورکاری دارید که برای ارتباط با دفتر اصلی و یا مشتریان شرکت باید از منزل خود به صورت تلفنی با شرکت در ارتباط باشند. آیا با استفاده از سیستم تلفن سنتی چنین کاری امکان پذیر است؟ قطعا خیر. شما با استفاده از مرکز تلفن قدیمی فقط محدود به همان محلی هستید که در آن کابل کشی تلفن کرده اید!!! اما با استفاده از مرکز تلفن VoIP شما می‌توانید از تمامی این محدودیت‌ها گذر کنید و حتی یک تلفن در داخل شعبه خود در شهری خارج از ایران داشته باشید. از طرف دیگر با توجه به اینکه این سرویس بر روی بستر شبکه راه‌اندازی می‌شود شما می‌توانید این سرویس را با نرم افزار ارتباط  با مشتریان (CRM)، اتوماسیون اداری (ERP)، نرم افزارهای کنترل سیستم فروش و پخش و یا هر نرم افزار دیگری که مورد نیازتان هست ادغام کنید تا به هنگام تماس یک مشترک نرم افزارها خود یک واکنش از قبل تعیین شده را انجام دهند اعم از اینکه مشترک به  یک داخلی خاص متصل شود و یا یک پیام خاص پخش شود، یا اینکه روی کامپیوتر اپراتور پروفایل و مشخصات شخص تماس گیرنده همزمان باز شود و اطلاعاتی در اختیار اپراتور قرار دهد و یا هر واکنشی که شما در نظر دارید به صورت خودکار صورت پذیرد.

فرم درخواست مشاوره

چرا باید از مرکز تماس ویپ استفاده کرد ؟

با توجه به قابلیت های بیشمار این سرویس و هزینه پائین تر نسبت به راه اندازی سیستم تلفن سنتی این سرویس محبوبیت بسیار زیادی در سطح جهان پیدا کرده است. برخی از مزایای این مرکز تماس به شرح زیر می باشد:

هدایت تماس های ورودی بر اساس پیش شماره آن ها به سمت پیام پیشواز و یا اپراتور مورد نظر

ورود و صحبت با اپراتور در حال مکالمه بدون اینکه مشتری صدا را بشنود

قابلیت طرح سناریو برای اولویت بندی اپراتورها جهت پاسخگویی

گزارش گیری از تماس های ورودی و خروجی به صورت نامحدود

تعریف قوانین مختلف برای تماس های ورودی و خروجی

پشتیبانی از سرور فکس سنتی و تحت شبکه

مشاهده برخط تماس های جاری با جزئیات

سیستم پشتیبان گیری پیشرفته

امکان برقراری ارتباط با CRM

تعداد داخلی نامحدود

ایجاد نظر سنجی

و قابلیت های دیگر....

برای اطلاع از روش راه‌اندازی سرویس مرکز تلفن VoIP شما می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان شرکت رادین‌تلکام بهره‌مند شوید و بدون پرداخت هزینه از امکان‌سنجی و سیستم تشخیص نیاز این مرکز استفاده کنید.

مزایای زیرساختی VoIP نسبت به مرکز تلفن سنتی:

عدم محدودیت در استفاده از تلفن‌ها

عدم محدودیت در استفاده از انواع گوشی‌های تلفن چه از لحاظ برند چه از لحاظ تکنولوژی و امکان استفاده از سایر سرویس‌های ارزش افزوده تلفن‌های تحت شبکه (VoIP) با کمترین هزینه و حتی در مواردی رایگان ارتباط با سرویس‌های مدیریت ارتباط با مشتری، سیستم های ویدئو کنفرانس، جلسات مجازی، محیط گرافیکی تحت وب و ده ها مزایای دیگر

کاهش هزینه های تلفن

هزینه راه‌اندازی اولیه کمتر در مقایسه با سیستم تلفن آنالوگ (سنتی / معمولی) شامل: مرکز تلفن ارزان‌تر با ده‌ها قابلیت بیشتر و همچنین حذف هزینه‌های کابل‌ کشی تلفن با استفاده از زیرساخت شبکه. در ضمن هزینه‌های ماهیانه نیز کاهش می‌یابد. همچنین حذف هزینه‌های تماس بین چند مرکز کاری مرتبط با تماس به صورت داخلی و یا برقراری تماس با کاربران سیار به صورت داخلی یا بالعکس.

جابجایی ارزان و بی دردسر

جابجایی کاربران در سازمان نیازی به تغییرات ندارد در نتیجه نیاز به فرد متخصص نیست. جابجایی کلی یک سازمان یا شرکت از نظر فیزیکی به ساختمان جدید نیاز به تنظیمات مجدد در سیستم تلفن‌های داخلی ندارد و امکان استفاده از تلفن های نرم افزاری (Softphone)، اتصال از کامپیوتر ها، تبلت ها و تلفن های هوشمند از شبکه داخلی و امکان ارتباط با کاربران دورکار از طریق تلفن‌های نرم افزاری فراهم می‌شود.